Pan Truhlík tedy velmi spěchal a smutně koukal, abych mu ten podpis honem dala a on že už musí běžet na další schůzku…Bylo mi ho parchanta jednoho líto a tak jsem mu svůj podpis dala a manžel (který se za 33 let našeho soužití, naučil mi bezmezně důvěřovat) připojil svůj autogram navrch!

Asi o hodinu později mě náhle napadlo, že bych se mohla mrknout, co se mi nepodařilo dočíst. „Papír“ ale nebyl v celém baráku k nalezení. Začala jsem žhavit mobil, ale Truhlík byl nedostupný! Až druhý den zareagoval na mou SMSku, moc se divil, že nám nenechal kopii a nakonec slíbil, že se podívá a až bude mít cestu kolem, tak ji přiveze. Třetí den jsem měla tedy „papír“ ve schránce. A od té chvíle začalo pro mne i celou rodinu (máme totiž kromě psů a koček doma ještě dva kluky 18 a 20let) PEKLO!

Zjistila jsem totiž, že ten „nezávazný papír“ má nejen stranu lícovou, která nám byla nabídnuta k podpisu. Ale že jeho rub je celostránkově pojednán bleděmodrými písmenky velikosti asi 8. Plnými nějakých paragrafů a odkazů kamsi a závazků k čemusi….To už jsem začala být lehce nervózní a zadala jsem si do Googlu jméno dotyčné RK…A málem jsem omdlela. Reportáže o podvodech, diskuse plné varování, dokonce celé stránky Anti (název RK)…Do toho přišel domů starší syn a odhalil hrůzu největší! Kromě toho, že jsem se upsala na 12 měsíců k výhradnímu prodeji s touto RK, podepsala jsem, že RK smí libovolně manipulovat s cenou a podobně!…Objevil můj chytrý syn navíc zákeřnou mrchu! ROZHODČÍ DOLOŽKU!…A suše zkonstatoval: „ TAK TO JE MATKO V P….!“
Od toho okamžiku se bestie Rozhodčí doložka stala mou noční (i denní) můrou!
Od té doby dnem i nocí lítám jak zběsilá po internetu a shromažďuji informace. Zjistila jsem mimo jiné, že kupříkladu pan Ombutsman JUDr. O.Motejl již intervenuje ve vládě za zrušení tohoto zla ve Spotřebitelských smlouvách.
Zjistila jsem rovněž, že na internetu existuje hned několik prací, zabývajících se touto tématikou a zejména nesouladem v používání Rozhodčích doložek v ČR a v jiných zemích Evropy! Kupříkladu Nekalá rozhodčí doložka v českém právu.Nebo Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů.
Poslanci ovšem nemají chuť se toto tématikou zabývat(tedy aspoň někteří!). Obeslala jsem včera několik poslanců, z nichž se mi okamžitě ozvali hned dva. Zde předkládám jejich reakce a posuďte sami rozdílnost v přístupu k problému:

Vážení Glaserovi,
máte pravdu v tom, že rozhodčí doložky jsou velkým zlem pro lidi
neorientující se v právu. Je skutečně třeba rozhodčí doložky omezit.
Problém s rozhodčími doložkami trochu zmírnila rozhodnutí soudů, která
označila rozhodčí doložky za nepřípustné případně zrušila rozhodčí nález.
Je ovšem otázkou, zda tyto případy skončí pravomocnými rozsudky rušícími
rozhodčí nálezy.
Souhlasím však s Vámi, že je třeba, abychom se zasadili o to, aby nový
parlament tuto oblast upravil.
Přeji Vám hezké velikonoce. Je mi líto, že jste se stali obětí podvodníků
a že asi v tento čas nemáte příliš klidu. Pokusíme se pomoci.
S pozdravem
Cyril Svoboda
Druhou reakci budu publikovat v dalším díle, neboť mi administrace nedovoluje vkládat víc písmenek, než je povoleno :o(