Bývalý makléř

15.03.2011 16:32

Dnes jsem se po dlouhé době podíval na stránky RK Prolux a byl jsem trochu v šoku. Jejich tiskové zprávy o tom, jak jsou seriozní a nejleší a podobné kecy pologramotného pana Jasanského mě vrátily ve vzpomínkách zpět o osm let, kdy jsem krátce pro Prolux pracoval jako realitní makléř. Na této diskuzi jsou většinou negativní zkušenosti prodávajících. Ale nemyslete si, že makléři to u Proluxu měli jednoduché. A to jsem zažil Prolux ještě v době, kdy bylo jejich zájmem snad alespoň trochu prodávat, ale přesto...
Již nástup do firmy mě měl varovat. Vratná kauce na fotoaparát 5 000 Kč, kterou jsem musel složit se po dvou měsících ( kdy pochopitelně žádný foťák nebyl) změnila podle vyjádření paní Drvotové na kauci - kdybych do dvou měsíců nesehnal zakázku- propadající. Naštěstí jsem to, na rozdíl od kolegy stihl a po dalších dvou měsících a asi dvaceti urgencích jsem dostal své tisíce zpět. Za ty jsem si pak koupil digitální foťák. Pan Jasanský - majitel firmy vedl porady z Floridy a asi už tehdy dobře věděl, proč do Čech nejezdit. Jeho jediným zájmem na poradách bylo, zda bereme provize z druhé strany. tedy nejen provizi z ceny - tedy od kupujícího, ale sebrat něco i prodávajícímu. Jinak jej firma moc nezajímala. Největším vykukem byl již tehdy pan Bláha, dodnes zřejmě šedá eminence firmy. V té době měl Prolux přes padesát makléřů, kteří se měnili rychlostí větru. Čím byl makléř sympatičtější a chytřejší, tím dříve odešel. Já jsem vydržel necelý rok, a čím více jsem do firmy viděl, tím více se mě toho nelíbilo. jedinou výjimkou mezi starými makléři byl pan Mgr. Jakoubě, který se snažil - alespoň v rámci možností - být férový. Koukám, že mezi makléři již není, asi toho už na něho bylo dost. Pánové jako Pešout, Bláha se drží celá léta. Proč asi ? Asi mají dobrý žaludek. Na závěr bych chtěl varovat všechny, kteří by v dnešní době chtěli pracovat pro Prolux : Nedělejte to. Mě ještě rok volali bývalí klienti, že se nemohou vyvázat ze smlouvy, přesto, že jsem všechny při podpisu smlouvy upozorňoval na nutnost výpovědi po roce, jinak, že se automaticky prodlužuje.