Příběhy z letošní mailové pošty stopprolux@seznam.cz

25.06.2011 07:32

 

 

19.6.2011

Dobrý den paní Glaserová,

Rovněž jsem se dostala do spárů proluxu a to zcela nevědomky. V příloze posílám smlouvu, kterou jsem jim podepsala:-(

Potřebovala jsem prodat byt, neboť jsem se dostala do obtížné sociální situace - otěhotněla jsem a přítel mě v třetím měsíci těhotenství opustil, pochopitelně dítě a hypotéka nejdou bohužel u samoživitelky dohromady. Tudíž jsem se rozhodla byt prodat, a to svépomocí a také s pomocí mojí kamarádky, která pracuje v jedné realitní kanceláři. Sama jsem začala zveřejňovat inzerát na prodej bytu na internetu. Na zákkladě tohoto se mi po nějaké době ozvala mimo jiné realitní kanceláře i kancelář Prolux. Se všemi ralitkami jsem trvala na uzavření neexkluzivní smlouvy (neboť zkušenosti lidí z mého okolí s exkluzivními smlouvami byly pouze negativní).
V mém bytě po telefonickém kontaktu ze strany Proluxu mě navštívil pan Aleš Učík, rovněž jeho jsem obeznámila se svou těžkou situací, neboť se mě ptal na důvod prodeje nemovitosti, rovněž jsem ho upozornila, že nemám zájem o exkluzivní smlouvu. Pan Učík mě ujistil, že se jedná o standardní neexkluzivní smlouvu, stejné jako mají ostatní realitní kanceláře. Tudíž z mé strany nebyl důvod podezírat, neboť jsem před Proluxem jednala s jinými realitkami a podepslala i jiné neexkluzivní smlouvy na prodej nemovitosti.
Byt mi pomohla prodat jiná realitní kancelář, Prolux mě za celou dobu ani jednou nekontaktoval, nepočítám-li smsky. Po uzavření kupní smlouvy s novým majitelem bytu jsem ostatním realitkám rozeslala doporučený dopis, že již nemám zájem o jejich služby z důvodu prodeje nemovitosti, a v tu chvíli se Prolux probudil a kontaktovala mě nejdříve nějaká obchodní zástupkyně, že mají zájemce o můj byt, načež jsem jí sdělila, že jsem již zaslala dopis o výpovědi smlouvy z důvodu prodeje nemovitosti, následně mě telefonicky kontaktovala vedoucí manažerka paní Bieliková, že jim náleží provize z prodeje, a týden na to právní oddělení Proluxu. No a v tu chvíli jsem se dostala do obrazu, jak jsem naletěla a měla bych jim vyplatit cca 50 tis. S tímto se smířit nehodlám a chci proti nim a jejich nekalým praktikám bojovat!!!!
Prosím poraďte.
Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem
L. P.

 

18.6.2011

Dobrý den,
  také jsme naletěly společnosti Prolux. prodávali jsme s bratrem dům. kontaktovali jsme Prolux, která nám slíbila prodej domu. Při naštěvě Proluxu byly přítomni i mí rodiče. Prolux chtěli podepsat papír, který nás prý k ničemu nezavazuje. Šlo jen o formalitu ,jestli udaje odpovídají tak je jak napsaly. Jelikož jsme byli dva spolumajitelé, tak ja jim to podepsalna místě a s bratrem se po telefonu za pritomnosti mě dohodli že zanim přijedou a když se smlouvou bude souhlasit tak jim to také podepíše a když ne tak to skartuji. Za bratrem nikdo už nedorazil a ani Prolux už snámi nikdy nekomunikoval. Ani se nikdo neprisel na dum podívat. Během následujícího pul roku se nikdo neozval. Dům jsme prodali samy, ale rozdělili jsme pozemek. tim jsme dostaly jiné vyměry parcel a nová čisla.
 Prišlo na soud a ja to prohrál. teď to splácim, mam exekuci na plát, Zablokované učty, vybrané od exekutora až do povoleného kontokorentu. Po nějaké době mi exekutor učty uvolnil a vrhla se na mě banka že chce doplatit chybějíci peníze v kontokorentu. doplatek na exekuci mam niní kolem 20000kč.
                                                                   Děkuji J. S.

 

17.6.2011

Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu - jsem majitelkou pozemku, který dříve patřil mým rodičům a já jsem nadále jen vlastník formální (nicméně jediný). Rodiče se rozhodli pozemek prodat, a přestože jsem je tiscíkrát upozorňovala, že si nepřeji prodej přes jakoukoliv RK, můj naivní otec se nechal ukecat makléřem z Proluxu a zřejmě jim něco podepsal (on nám tvrdí že ne, ale vzhledem k tomu, že na pozemek navěsili své reklamy, tak mu nevěříme). Můj otec nemá k pozemku žádný právní vztah a nemá ode mě ani žádnou plnou moc. Dnes jsem do Proluxu dvakrát volala, křičela na ně, že bez mého vědomí vstoupili na můj majetek a inzerují bez mého svolení jeho prodej, ale samozřejmě jsem se ničeho nedočkala, jen slibu, že mi zavolá generální ředitelka (nikdo nevolal). Chci se zeptat, zda smlouva, která nebyla podepsána majitelem, může mít nějakou platnost, a jak můžu Prolux donutit, aby okamžitě stáhl všechny inzeráty na prodej mého majetku (reklamy jsem samozřejmě z plotu okamžitě odstranila). Musím podat nějaké trestní oznámení?
Děkuji za odpověď
Se srdečným pozdravem
B. S.

 

13.6.2011

Dobrý večer. Mám na Vás velkou prosbu. Potřebovala bych poradit. Moje 80-ti letá babička také naletěla Proluxu. Chtěla prodat garáž, protože byla v tíživé situaci a ve velmi špatném psychickém a zdravotním stavu, po úmrtí přítele a tak pod nátlakem paní Učíkové podepsala smlouvu u Proluxu. Jenže ten pro ni nic neudělal jen sliboval a tak prodala garáž sama. Na to ji pak přišlo od Proluxu, že má zaplatit 24000,-. Tak jsem ji pomohla napsat trestní oznámení, ale to mi na nejbližší služebně odmítli příjmout.Chtěla bych Vás tímto požádat o radu co mám udělat. Protože babičce opět přišlo upozornění na zaplacení, teď dokonce jen 20000,-. Prosím poraďtě, děkuji s pozdravem D.

 

11.6.2011

Dobrý den,
  Náhodou jsem viděl pořad Soukromá dramata ,kde byla kauza s RK Prolux https://prima.stream.cz/soukroma-dramata/590040-soukroma-dramata-2011-23
       trochu mě z toho zamrazilo,jelikož jsem před měsícem zadal prodej pozemku této RK. (když jsem makléřce tvrdil,že pozemek nabízí také MM reality,tak řekla,že to nevadí,že je to v pohodě, že to mohu prodat i sám.(takže jsem naletěl jako všichni)
       Majitelem pozemku je můj otec,ale smlouvu jsem podepsal já.Paní po mě chtěla plnou moc,ale tu jsem ji naštěstí nedodal.
 Makléřka se samozřejmě už neozvala.Myslíte si,že mohou po mě vyžadovat provizi i v takovém to případě? když není ve smlouvě podepsán majitel pozemku? (bohužel mají moje číslo OP a adresu. Děkuji za odpověď
                                     
                                         Držím vám palce a máte můj obdiv,že bojujete za lidi. J.P.

 

11.6.2011

Dobrý den,
i já jsem se zařadila mezi ty, kteří "naběhli " Proluxu.
V příloze zasílám můj příběh a prosím o sdělení, jak mám postupovat dál, protože v téhle záležitosti Vy určitě máte více zkušeností než já.

Jmenuji se......, bydlím s rozvedenou neteří a její nezletilou dcerou v družstevním bytě 3+kk

Ač jsem vystudovaný právník, i já jsem se bohužel zařadila mezi ty, kteří se nechali „ukecat“ panem Učíkem a podepsala jsem mu  v tísni a pod časovým nátlakem za nápadně nevýhodných podmínek Smlouvu  o podpoře prodeje členského podílu k výše uvedenému bytu, jehož jsem nájemcem.

 

Kontakt jednoznačně přišel ze strany Proluxu, protože já o nich (bohužel) neměla ani tušení. Několikrát v průběhu letošního roku mne jejich zástupci kontaktovali na můj tel. mobil, protože toto tel. číslo jsem uváděla jako kontakt, když jsem na webové stránky sama zadávala svůj inzerát, abych  hned věděla, že je to někdo ohledně bytu. Několikrát jsem odmítla jejich služby, ale byli neodbytní a já nakonec svolila k nezávazné schůzce

 

Toho dne, tedy .......... se dostavil pan Učík, rozuměla jsem mu jen, že je z Proluxu a že jede až z Ostravy. Jeho jméno jsem pak zjistila až ze smlouvy a z Vašich webových stránek. Z  pochlebování pana Učíka, jak se mu vše líbí, byt, okolí,… jsem byla tak zpitomělá, že jsem nejprve smlouvu přelétla jen letmo, na můj požadavek na změnu smlouvu v délce jejího trvání maximálně 6 měsíců mi řekl, že to není žádný problém, že i takové smlouvy mají, když však tuto nepředložil a já chtěla opravit ručně předloženou smlouvu, tak řekl že ne, že to mám podepsat tak, jak to je a že mi novou smlouvu (na 6 měsíců) pošle.

 

Tak jsem začala číst smlouvu od začátku a v ten moment  on začal s vyptáváním, co je všechno v obci, jaký je krásný výhled, a co dělá neteř ( byla zrovna v práci a malá ve školce) a hlavně opakoval, že spěchá, že jede až z Ostravy a díval se na dveře.

 

Pak si ke mně přisedl a řekl mi, kde to mám podepsat, že vůbec nevadí, že mám uzavřeny 2 písemné nevýhradní smlouvy se dvěma RK a s dvěma makléři dvě ústní dohody.

 

Smlouvu jsem tedy podepsala, asi 4 x, poté jím vyplněné Údaje k předmětu prodeje a jakési potvrzení pro Prolux, že tam byl.

 

Na to šel do pokoje nalepit samolepku, kde bylo uvedeno, že prodej provádí Prolux a tel. číslo na Prolux. Když jsem se ho zeptala, proč to tam dává, když – jak tvrdil, se jedná o nevýhradní smlouvu – tak mi řekl, že oni to lepí i u nevýhradních smluv.

 

Po týdnu mi přišlo – již na mobil  tel. č. 731/ 800 990 z Proluxu heslo k přístupu na jejich stránky.

 

Smlouvu jsem si v klidu přečetla až zhruba v půlce května 2011, kdy mi známí, kteří viděli tu samolepku na okně bytu řekli, že si mám dát na Prolux pozor, že jsou to podvodníci. Zhrozila jsem se, jsem v plném invalidním důchodu, nepracuji a od té doby mám navíc problémy se spánkem, nemůžu spát, pořád to probírám kolem dokola.

 

Při čtení smlouvy jsem přišla na to, co jsem pak objevila i na Vašich stránkách, že ta smlouva je od počátku neplatná, protože v daném případě nelze prodávat členský podíl, ale pouze převádět členská práva a povinnosti – buď za úplatu či bezúplatně. Neteř dlouho nemohla sehnat po mateřské zaměstnání, protože je rozvedená, teď sice pracuje, ale jako uklízečka, takže moc velký plat nemá, já mám jen důchod a splácím 2 úvěry a ještě jsem ji přispívala na měsíční splátky bytu, hlavně tedy z finančních důvodů jsme se rozhodly, že byt už dále nepotřebujeme, protože ona ( neteř) má přítele s rodinným domem a já můžu bydlet s rodiči v rodinném domě.

 

Kontaktovala jsem Prolux mailem z jejich stránek, aby mi opravili text smlouvy, která je v rozporu s tím, co mi říkal pan Učík, ale poslali mi mail, že od toho se smlouva dělá písemně, aby nedocházelo k ústním rozporům.

 

V pátek 27.5.2011  se mi na můj mobil ozval zájemce o byt, zřejmě byt znal, protože nechtěl ani si ho přijít prohlédnout, s mnou navrženou cenou souhlasil, řekl, že peníze nejsou problém, ale když jsem mu řekla, že musí kontaktovat Prolux, jeho zájem ochladl, prý zavolá v pondělí 30.5. Hned jsem to hlásila Proluxu, v pondělí 30.5. mne tel. kontaktovala paní Bieliková – jestli se mi zájemce neozval, a pak mu snad volala ona. V úterý jsem mu volala já a řekl, že si to rozmyslel.

 

Jinak mi Prolux zasílá jen SMS ohledně nabídky poutače na prodej zdarma, kolik lidí si přečetlo inzerát,….

 

ALE TEĎ, PROČ VÁM PÍŠU :

 

Na základě písemných instrukcí na Vašich webových stránkách jsem hned včera, tedy 10.6.2011 zašla na PČR OO Olomouc 3, vzala jsem s sebou písemně zpracované trestní oznámení na pana Učíka a oba jednatele společnosti. Bylo mi však řečeno, že pokud mi nevznikla zatím žádná škoda, nemůže to být trestní oznámení pro podvod a nebudou ho posílat do Prahy kapitánu Hanzlíkovi. Protože bydlištěm spadám pod PČR OO Šternberk, sepsali se mnou jen Záznam o podání vysvětlení z důvodu odhalení trestného činu nebo přestupku s tím, že to pošlou vše do Šternberka - jen jestli ti uznají za vhodné, poslat to do Prahy, tak to udělají, jinak půjde zřejmě jen o přestupek.

 

Je sice pravdou, že v ust. § 209/1 tr.z. se píše o vzniku škody, ale v ust. § 209/6 tr.z. je uvedeno, že příprava je trestná a já bych to vztahovala na tu přípravu.

 

Teď nevím, co mám dělat dál, protože jestli to zůstane jen u přestupku, tak je to k ničemu, akorát se „zvýrazním“ u Proluxu, že s nimi nesouhlasím a že dělám problémy – jestli to tedy nemám vzít zpět a jestli nemám to trestní oznámení rovnou poslat do Prahy kapitánu  Hanzlíkovi.

 

Taky mi na PČR OO 3 v Olomouci řekl včera pprap. Čech, který to se mnou sepisoval, že mám dát občansko-právní žalobu na určení neplatnosti uzavřené smlouvy.

 

To mi neřekl nic nového, to vím, taky  vím, že na 99 %  je smlouva  neplatná, ale výklad soudu může být jiný, a jak jsem výše uvedla, nemám peníze na případně prohraný soud, kdy bych musela platit advokáty protistrany.

 

Protože se v záležitosti Proluxu pohybujete již delší dobu, prosím o Vaši radu, jak mám postupovat dál na tento můj e-mail, tedy :

                     Děkuji moc.                  JUDr.. M.

 

 

11.6. 2011

Vážená paní Glaserová,

píši na základě našeho rohovoru přes mobiní telefon, zasílám Vám tedy blížší informace o tom jak jsme jednali se společností prolux.

V lednu roku 2009 jsme se s manželem rozhodli, že prodáme náš družstevní byt. Podali jsme si inzerat do novin, zdejšího týdeníku. Během několika dní se nám ozval makléř z realitní kanceláře Prolux, přes mobilní telefon jsme si sjednali osobní schůzku. Poté jsme se s tím makléřem osobně sešli. Prohlédnul a nafotil si náš byt. Poté nám řekl nějaké informace o smlouvě. Vyplnili jsme s ním Přílohu ke Zprostředkovatelské smlouvě k prodeji nemovitosti..., ve které jsme mu řekli informace o bytu, a zajímavosti o vesnici ve které se byt nachází. Dále nám řekl že, je to smoula při které budou byt nabízet oni jako realitní kancelář a že u této smlouvy si zájemce na koupi bytu můžeme hledat i sami. Smouvu že uzavřeme na dobu určitou a to na dobu jednoho roku. v případě že byt prodají oni tak že budou požadovat provizi, která činila 50 000,-kč v případě že si byt prodáme sami tak smlouva zaniká. (s manželem jsme si smlouvu nepřečetli důkladně a tak jsme tedy nezjistili že se smlouva musí písemně vypovědět.) Tuto smlouvu jsme tedy podepsali 27.2.2009. Asi po měsíci jsme zjisitli že tato společnost náš byt nabízí asi na dvou internetových stránkách. Nenarazili jsme nato že by byt nabízeli ještě někde jinde.

Čas plynu a nikdo se neozývál, žádní zájemci, ani nikdo z té společnosti. Rok uplynul a tak jsme mysleli že je smlouva již neplatná a tak jsem ji přestali brát na vědomí... Byt jsme se snažíli stále prodat sami. Různými prostředky, noviny, internet, kamarádi, příbuzní.... atd.

Na přelomu září/říjen roku 2010, jsme si sami konečně našli kupce, který byt koupil. Byl to byt družstevní a tak jsme novým majitelům předali veškérá práva k užívání a vše co s bytem souvisí a mysleli jsme že máme tedy byt prodaný a tím to pro nás končí.

Na přelomu prosinec 2010 a leden 2011 nevím kdy přesně to bylo. Nás přes mobilní telefon kontaktoval makléř ze společnosti Prolux. Že jim dlužíme 50 000,- kč s DPH tato částka činila 60 000,- kč. Nevěděli jsme za co a tak nám řekl jako provizi za prodání bytu. Že jsme jim tu smlouvu nevypověděli. Takže mají nárok na tu provizi. Takže za celé dva roky se neozývali a v podstatě žádné úsilní a prodej bytu nevynaložili. Na zákledě rozhovoru s tím makléřem jsme si důkladně smlouvu znovu přečetli a skutečně tam stálo že se musí vypovědět ve dvou měsíční lhůtě, takže jsme zjistili, že nám ten makléř při podpisu smlouvy lhal, podal mylné informace.

Kolem 2.února 2011 nám přšel dopis a v němž byla faktura na částku 60 000,-kč splatná 25.2.2011. Tak jsme firmu prolux, kontaktovali, s tím že na to nemáme finanční prostředky a jak máme pokračovat. Bylo nám řečenože že tu částku tedy budeme moct zaplati v 5 splátkách a to částkou 12 525,-kč měsíčně. Dál jsme měli vytvořit DOHODU O NAROVNANI ve dvou vyhotovení, jedno si ponechat a druhé jim zaslat na danou adresu. Vzhledem k tomu že jsme nevěděli co je tato společnost zač. Tak jsme tuto Dohodu podepsali a zaslali na jejich adresu, protože nám vyhrožovali soudem a exekucí. Takže jsme ze strachu podepsali, ale nechceme jim peníze dát, protože pro nás zmíněnou službu (prodej bytu) nesprostředkovali. V této dohodě už je částa 62 625,-kč.

V dubnu 2011 jsme měli zaslat první spláku tedy 12 525,-kč. Vzhledem k tomu že máme spoutu dalších vydajů, já jsem na mateřské dovolené a mažel byl delší dobu bez práce tak na tu splátku nemáme. Takže jsme dané společnosti ještě stále žádnou splátku nezaplatili a dosud se ještě nikdo neozval že by peníze poztrádali.

Tímto Vás tedy žádám o nějaké bližší informace jak máme postupovat, nebo případně se z tohoto závazku sprostit...

Předem Vám mnohokrát děkuji za odpověď.
S pozdravem

L.M.

10.6.2011

Dobrý den,
jsem bohužel také jeden z podvedených klientů Proluxu a chtěla bych se zeptat- smlouvu na prodej bytu jsem podepisovala pouze já, i když je byt ve společném jmění manželů. Má to vliv na platnost smlouvy, když manžel jako spoluvlastník bytu smlouvu nepodepsal spolu se mnou? Nevím, jestli se mám obrátit na právníka (jestli by toto bylo něco platné) nebo počkat ten 1 rok a byt prodat případně až pak...nebo jim ty peníze rovnou dát, když by se našel kupec z jiné realitky a mít klid? Jsem zděšená z příběhů lidí, kdy jim exekutoři klepou na dveře...
Děkuji moc za radu
s pozdravem
Mirka A.

10.6.2011

Dobrý den, Někdy na počátku léta roku  2007 či 2008 jsem nabízel k prodeji byt 2+1 který sloužil k pronájmu. Toho času mne kontaktovala i RK Prolux. Jednaly se mnou 2 slečny co vše vyfotily. Poté mi přes jejich telefon nějaký údajně makléř MS kraje  řekl ty obch. Záležitosti. No a pak jsem jim to asi podepsal. Tu smlouvu jsem vyhodil asi za měsíc, kdy jsem byt prodal přes jinou RK. Odmítl jsem totiž tehdy 1. podobu smlouvy a tak mi dali k podpisu takovou tu kartu bytu pro účely RK, kde bylo zezadu malým písmem něco, za co si dnes nárokují 45000 Kč.

 Tzn.že cca 3-4 roky se nic nedělo.

 V dubnu 2011 mi na už dávno neplatné bydliště (jiné než adresa prodaného bytu)  došla faktura s splatností 22.4. + výzva k úhradě + doporučené psaní, které jsem raději ještě nevyzvednul .  Nebýt akční  nové majitelky nic bych o tomto  nevěděl. Mám tedy dělat zatím, že o ničem nevím a na vše co se týče soudu, žalob  apod. se připravit? Prosím o všechny rady co byste pro mě mohla mít. Předem Vám děkuju.

 S pozdravem            J. S.

 

10.6.2011

Dobrý den, v reportáži na TV Prima, za kterou Vám děkuji, bylo řečeno, že
probíhají nebo proběhly dvě správní řízení vůči Proluxu s pokutou 50 tis.Kč
resp. 80 tis.Kč. Budou tyto protokoly někde k dispozici, nebo na koho bych
se měl konkrétně obrátit? Mám podanou žalobu na soudu na zrušení exekuce od
Proluxu a dle prohlášení moji právničky lze tyto protokoly k žalobě přidat.
Moc by mi to pomohlo. Děkuji za odpověď. S pozdravem J.K.,

10.6.2011

Vážená paní Glaserová,

na základě telefonického hovoru dovoluji se na Vás obrátit s žádostí o pomoc či radu ve věci smlouvy o podpoře prodeje nemovitostí (dále jen smlouva), uzavřené s firmou Prolux. Výše uvedenou smlouvu uzavřela přibližně před měsícem (na kopii smlouvy není vidět datum) moje sestra na naší společnou nemovitost, rodinný dům v Čelákovicích. Realitní makléř, jehož jméno též není na smlouvě čitelné, se telefonicky objednal na prohlídku s tím, že má pro nás zájemce o naší nemovitost. Tento hovor se uskutečnil s mým manželem, který ho informoval, že již s žádnou další realitní kanceláří nemáme zájem uzavřít smlouvu, ale podívat se přijít může. Bohužel u setkání byla pouze má sestra a matka s tím, že na dotaz, zda se jedná o závaznou smlouvu byly několikrát ubezpečeny, že nikoli. Bylo jim sděleno že jde pouze o informace ohledně nemovitosti k případnému jednání se zájemcem a že jí žádné závazky vůči společnosti Prolux podpisem této smlouvy nevzniknou.  Zároveň mi sdělila, že při podpisu neměla možnost si smlouvu řádně prohlédnout. Následně jsme ze sdělovacích prostředků zjistili, že firma Prolux se dopouští podvodného a klamavého jednání vůči svým klientům. Sestra mi předala výše uvedenou smlouvu, kterou zasílám v příloze. Vzhledem k tomu, že se nacházíme v tíživé finanční situaci a jsme nuceni předmětnou nemovitost prodat co nejdříve (zájemce již máme), nikoli však prostřednictvím firmy Prolux, dovoluji si Vás požádat o rodu jak nejúčinněji postupovat proti konání firmy Prolux, případně jak nejlépe postupovat, pokud potřebujeme v nejbližších dnech uzavřít smlouvu o prodeji s novými zájemci. Samozřejmě jsme připraveni podat i trestné oznámení, případně žalobu na firmu Prolux, ať již samostatně na základě Vašich zkušeností, které máte z předchozích případů či přidáním se k Vašemu žalobnímu návrhu. Za všechny Vaše rady Vám předem děkuji, pokud bude možné sejít se osobně, setkání uvítám. S pozdravem

  J. B.

9.6.2011

Vazena,statecna pani.Po odvysilani reportaze v televizi,mam pocit ze zemru.Omluvte mou diaretiku psani mam Nemeckou klavesnici a nevim jak se zde delaji carky atd.Jsem klasicky pripad podvedeneho klienta.Jen se chci zeptat jestli mam nejakou sanci a jak postupovat kdyz jsem podepsala smlouvu jen ja sama pritom,dalsi podilovi spoluvlastnik smlouvu nepodepsal.Tudis by mela byt smlouva neplatna.dalsi vec je vubec popis nemovitosti neodpovida podle podepsane smlouvy.metry ctverecni,poschodi.Do konce pristiho tydne bych mela podepsat kupni smlouvu s kupce ktereho hledam marne uz cely rok.Ted se bojim podepsat ale asi to udelam protoze nemohu uz dal rizkovat ze o kupce prijdu.Vypoved RK chci poslat jeste pred tim nez podepisu kupni smlouvu.Samouzrejme budu peclive sledovat Vase stranky a pripojovat se k Vam s bojem proti takovemu podvodu.Byla bych strasne stastna kdyby jste mi,jeli to mozne co nejdrive odepsala.S pozdravem a predem dekuji KATKA

 

9.6.2011

 

Dobrý den,
jsme bohužel další. Otec s nimi podepsal jejich vypečenou smlouvu dne 30. 5. 2011 a když jsem si ji přečetl, šly na mě mrákoty. Okamžitě (6. 6. 2011) jsem ji vypověděl v souladu se zákonem (mimochodem, na tuto možnost ve své smlouvě upozorňují), nicméně na můj požadavek, aby stáhli nemovitost z nabídky, reagují neustálým opakováním, že máme smlouvu, kterou oni plní... Mám na Vás dvě otázky:

1. Máte nějaké pozitivní zkušenosti (zpětnou vazbu od podvedených) s výpovědí smlouvy v zákonné 14denní lhůtě?
2. Smlouvu jsem vypověděl přesně v souladu s tím, co je psáno v jejich smlouvě, tj. písemně, doporučeným dopisem, zaslaným na adresu jejich sídla. Mám lísteček od pošty a pošta má záznam, že dopis předala. Co když ale Prolux bude tvrdit, že dopis neobsahoval výpověď? Na kom leží důkazní břemeno? Já přece nemám žádnou šanci dokázat, co jsem v dopisu odeslal, to bych si musel s sebou na poštu vzít státního notáře, což je zcela absurdní. Máte k tomuto nějakou zpětnou vazbu od ostatních poškozených?

Děkuji Vám,

Ví. J.

8.6.2011

Vážená paní
 Je velice chválihodné, že pomáháte.
Můj manžel v mé nepřítomnosti podepsal smlouvu na prodej chaty, bez objednání makléře, vnutil se.
Ihned jsme prostřednictvím právníka odeslali výpověď do 14 dnů, uvidíme, co se bude dít. Zatím píší SMS a volají.
Prosím pěkně, nemáte kontakt na Olgu Hlouškovou, bude dělat Liberecko i když vím, že si na ní nic nevezmeme.

Děkujeme za Váš čas.
manželé F.

7.6.2011

Dobrý den,moje zkušenost je uplně stejná.Naprosto nepravdivé informace a podpis smlouvy,kde jsem neměl vůbec tušení ,že na zadní straně je vše v neprospěch klienta.Moje situace je ještě trochu pikantnější, protože já nejsem vlastník a pouze jsem fungoval jako člověk, který provede RK pozemkem a RD.Makléř!!! p.Roller od prvních chvil věděl že nejsem majitel ani, že nemám plnou moc k zastupování.Proto jsem také nevěnoval podpisu dostatečnou pozornost, protože jsem zadával pouze své ID abych byl k dispozici případným prohlídkám.Velmi zřetelně bylo řečeno/mám na vše svědka, protože se vše odehrálo za přítomnost třetí osoby/,že tato dohoda vejde v platnost po podpisu smlouvy se skutečným a jediným vlastníkem nemovitosti.Nyní jsem v pozici, že mám zaplatit provizi za zrušení smlouvy,nebo skutečný majitel nebude smět RD rok prodat.Předem děkuji za jakoukoli informaci.Přeji hezký den s pozdravem
B.

7.6.2011

Dobrý den,

jsem potenciálním postiženým společností Prolux. Mám uzavřenou smlouvu touto společností na 12 měsíců a vyprší 4.4.2012. Jak jsem dnes sledoval pořad TV Prima Soukromá dramata, celá scéna uzavírání smlouvy byla věrná kopie té mé. Abych předešel možným konfliktům se společností Prolux a zároveň napomohl úspěšnému řešení, rád bych se stal členem STOPKy

M.C.

 

2.6.2011

 

Dobrý den paní Glaserová,
 na základě telefonického hovoru s Vámi, Vás chci ještě obeznámit s mou situací.
Bohužel, po včerejším jednání s poskytovatelem paní Hlouškovou Olgou jsem nerozvážností ( nestydím se říct i mou hloupostí ) podepsala Smlouvu o podpoře prodeje nemovitostí. Paní Hloušková byla příjemná, několikrát jsem se ptala, jestli nebudu platit žádné penále nebo pokutu jejich RK, pokud si byt prodám sama a stále mě ubezpečovala, že nikoliv. Můj byt v Mladé Boleslavi si vyfotila do okna pověsila reklamní plachtu a rozloučily jsme se.
Doma jsem se pak začetla do Smluvního ujednání a už vě mě hlodal červík pochybnosti a ten dohlodal, když přišel manžel a začal číst a definovat odstavec po odstavci, pak našel na internetu ohlasy podvedených a okradených klientů a to já už se topila v slzách a propadala zoufalství, které trvá doteď. Je mi z toho velmi úzko, když mě ke všemu vidí moje malé děti, jak se trápím.
Manžel narazil na Vaše stránky a odkazy a to už jsem Vám volala a tímto se obracím o pomoc a obranu proti tak nekalým praktikám RK na slušných lidech.

Moc děkuji, M. Š.

 

28.5.

Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu. Bohužel jsem se stal dalším podvedeným naší staré známé RK. Smlouvu jsem podepsal ve čtvrtek tento týden. Stejně jako všem ostatním, i mně makléř tvrdil, že se jedná o neexkluzivní smlouvu atd.
Díky Vašim internetovým stránkám jsem zjistil pravou tvář této podivné RK. Jak na svých stránkách píšete, jsem okamžitě dnes ráno poslal doporučeně s dodejkou odvolací dopis podle Vašeho vzoru. Píšete, že mé odvolání RK zamítne. Co mám tedy dělat dál? Podat trestní oznámení?
Bohužel mám jistou nevýhodu, a sice, že se mi makléř nepředstavil jménem a na smlouvě je jeho jméno velmi nečitelné. Operátorka mi řekla, že má na starost Zlínský kraj. Jeho křestní jméno je asi Zdeněk (podle luštění škrabopisu jména na smlouvě). Nemáte tip, kdo byl tento makléř pro ZL kraj? Sdělí mi jeho jméno, když zavolám na jejich infolinku?
Děkuji,
O. Č.

 

26.5.

Dobrý den.

 Mám s Proluxem „neexkluzivní“ smlouvu a chci ji zrušit po všech článcích o nich. Poradíte mi jak na to, abych nebyla nijak sankciována ?

 Díky moc za odpověď

 G.L.

 

19.5.

Dobrý den,
tento kontakt jsem našel na internetu, kde jsem hledal informace o tom jak se bránit Proluxu a jejich praktikám. Byl bych Vám velmi vdečný za jakoukoli radu, která by mi pomohla z nastálé situace, kterou níže popisuji.
V roce 2009 jsem podepsal exkluzivní smlouvu s Proluxem, na žádost mé matky. Předmětem smlouvy byl prodej rodinného domu v Šilheřovicích, který patřil mé matce. Ta mi dala plnou moc a já jsem tuhle smlouvu podepsal. Prolux nijak nepostupoval s prodejem, já jsem myslel, že smlouva je pouze na dobu určitou a neprodlužuje se, v roce 2011 se dům prodal a prolux chce po mě provizi, na kterou nemám, protože peníze z prodeje domu šly mé matce. Vzhledem k tomu, že jsem student, nemám moc možností sehnat 300 tisíc které po mě požadují.

Děkuji
S pozdravem,

V. S.

 

18.5.

Dobry den pani Glaserova,

pisi jak jsme se domluvily. Smlouvu jsem uzavrela, samozrejme ujistovana ze neexkluzivni, podepsala koncem unora, myslim 24.2.urcite  s panem Blahou, bohuzel papir nemam v ruce, jelikoz jsem byla ujistovana ze je to pouze dohoda o zprostredkovani prodeje a provizi si vezmou pouze za predpokladu, ze byt prodaji sami. Zenska z pravniho po mne chce 4procenta z jimi nabizene ceny coz je podle me 5750000 plus dph.coz je neco kolem 275 000. bohuzel nemam nic v ruce, v ramci stehovani jsem vse zlikvidovala v domneni ze je to pouze dohoda o zprostredkovani prodeje a prolux jsem nekolikrat kontaktovala ve veci ukonceni nabizeni mnou prodavane nemovitosti.

muzete mi prosim poslat jejich smlouvy abych si vubec dokazala predstavit co jsem podepsala, ty mustry at se na to pravnik podiva ikdyz je mi jasne, ze s tim moc nevykouzli.

Bratr nasel 2 spolecnosti prolux a chce je kontaktovat dopisem o neplatnosti smlouvy, nevite nahodou jaka ted vice operuje jestli prolux-consulting, nebo prolux bez pomlcky.

mockrat dekuji za pomoc a jestli by jste to mohla poslat jeste na adresu ..........a na mou na yahoo. mockrat dekuji s pozdravem zdrcena J.

 

15.5.

Dobrý den paní Glaserová,

bohužel jsem se i já dostal do kontaktu s Proluxem a neučinil jsem správné rozhodnutí.......

Po několikátém pokusu z jejich strany jsem nakonec, (asi bohužel pro mě ) při zpětném volání na zmeškaný hovor, s návštěvou souhlasil.Dne 5.4. 2011 jsem podepsal smlouvu A*019777 s p. Učíkem. Bohužel až kolem 14.4. jsem narazil na Vaše stránky....

Ihned jsem jednal a poslal jsem dopis s dodejkou jak uvádíte. Přišla mi odpověď, od jejich právničky Judr.Kudrnové, že smlouvu nelze ukončit dříve než 5.4.2012.

Smlouvu jsem podepsal pouze já ( 50% vlastník).

O neserióznosti této RK mě přesvědčily události tohoto týdne.

Ve středu volala operátorka, že ji zaujala moje nemovitost v nabídce na internetu.

VŮBEC NEVĚDĚLA, že již mám s nimi uzavřenou smlouvu !!!!! Pak následoval telefonát jiné operátorky, která tvrdila, že zájemce který byl konkrétní, již nepřišel (5.4. 2011) s makléřem, protože koupil jinou nemovitost!! Ve čtvrtek přisla SMS, že snižují cenu nemovitosti !!!

Nyní mám zájemce o koupi přes jinou realitku se kterou mám kontakt již 5 měsíců a v úterý bychom měli dohodnout podmínky prodeje...Prosím tedy jak mám postupovat dále, co učinit. 

Může platnost smlouvy ovlivnit spolumajitelka??U jednání nebyla a není ani na smlouvě její podpis. V katastru je nemovitost vedena jako SJM, ale ve skutečnosti jsme spoluvlastníky, na základě soudního rozhodnutí, protože již nejsme manželé.

Předem moc děkuji za Vaši odpověď, případně kontakt na koho se můžu obrátit dále, jak mám v mém konkrétním případě postupovat.

Protože jsem podobné problémy zatím nebyl nucen řešit tak vůbec nevím jak nejlépe teď postupovat, aby celá záležitost byla co nejlépe a nejdříve ukončena.

Přeji Vám příjemný den a předem děkuji za Vaši reakci na tento email.

S pozdravem

L.B.

 

13.5.

dobrý den jsem taky jedna z těch co naletěla PROLUXU.mé jméno je JANA HU ŇÁČKOVÁ POPŘÍPADĚ TEL.602180105.SMLOUVU S NIMA JSEM PODEPSALA V TÍŽIVÉ FINANČNÍ SITUACI KDY JSEM BYLA ROK BEZ PRÁCE A NÉ DOBŘE NA TÓM PSYCHICKY MAKLÉŘKA MI TVRDILA ŽE MÁ ZÁJEMCE A NĚKOLIKRÁT MI TVRDILA,ŽE SE JEDNÁ O NEEXKLUSIVNÍ SMLOUVU.              SMLOUVU JSEM PODEPSALA8.4.2010.BOHUŽEL Z DŮVODU NEMOCI JSEM VÝPOVĚĎ ZASLALA POZDĚ.ANI JE NEZAJÍMALO MOJE UPOZORNĚNÍ,ŽE SE U MĚ SITUACE ZMĚNILA A NEMÁM ZÁJEM O PRODEJ A ŽE NEMÁM OD MAKLÉŘKY TU SMLOUVU PODEPSANOU A ŽE JI TEDY POVAŽUJU ZA NEPLATNOU.NA UPOZORNĚNÍ NEREAGOVALI POUZE MĚ UPOZORNILY ŽE VÝPOVĚD SMLOUVY PŘIŠLA POZDĚ A ŽE PLATÍ.NEDÁVNO SE MI OZVAL PŘES NĚ 1.ZÁJEMCE.TAK JSEM S PROHLÍDKOU SOUHLASILA,AKORÁT JSEM HO UPOZORNILA,ŽE NESOUHLASÍM SE SNÍŽENOU CENU ŽE POŽADUJU PŮVODNÍ A UŽ SE OD NICH NIKDO NEOZVAL.MŮJ PROBLÉM JE TEN ŽE Z VÁŽNÝCH FINANČNÍCH DŮVODŮ SI POTŘEBUJU VZÍT AMERICKOU HYPOTÉKU KDE TENTO BYT BUDE ZÁSTAVOU  A NEVÍM CO MÁM OD NICH ČEKAT AŽ TO ZJISTÍ Z KATASTRU,ABYCH SE VYHNULA PLACENÍ PROLUXU ZANIC.PROSÍM O RADU JAKÉ KROKY MÁM PROTI  NIM PODNIKNOUT NEŽ TO ZJISTÍ NEBO AŽ POTOM.DÍK ZA POMOC.JSTE MOJE JEDINÁ ŠANCE JAK SE VYHNOUT PLACENÍ PODVODNÍKŮM.S POZDRAVEM

J.H.

 

 

11.5.

Dobrý den Světlano,
obracím se na Vás, protože jsem našla Vaše stránky, já idiot samozřejmě až po podpisu smlouvy s Proluxem!
Každou realitku jsem odpálkovala, ihned po telefonu a jim jsem uvěřila, že mají pro mne zájemce, samozřejmě včera přijel jenom makléř a po přesvědčování asi čtyřikrát jsem se ptala, zda je smlouva nevýhradní, jsem já blbá pod tlakem podepsala. Několikrát mě vyrušil, když jsem chtěla číst ty malé písmenka z druhé strany a byl přesvědčivý, že jsem mu uvěřila a nakonec ho mým čtením smlouvy nezdržovala :-(.
Důkladně jsem ji přečetla až když odjel a telefon na něj samozřejmě žádný, volali mi pouze operátorky.
takže jestli jsem dobře pochopila z Vašich stránek, mám tedy poslat odstoupení od smlouvy adresovanou:
GŘ Karolína Valentová, Realitní kancelář Prolux Consulting Int. s.r.o. se sídlem Praha1. Václavské nám.č.p.819/43, PSČ 110 00.
A pak čekat na jejich vyjádření.
Děkuji moc za Vaše zkušenosti a rady.

S pozdravem B.T.

 

3.5.

Dobrý den,
ráda bych se připojila k žalobě na RK Prolux, našla jsem na Vás kontakt na pravnik.cz. Ještě je to aktuální? Koukám, že je to z května předchozího roku. Ale pokud ano, ráda se přidám, já takto nalítla před 14 dny, kdy jsem podepsala tuto neuvěřitelně nevýhodnou smlouvu, přestože jsem se asi stokrát pana obchodního zástupce ptala, jestli nebude problém, že byt inzerují i jiné realitky a že exkluzivitu nikomu dávat nechceme. Ujistil mě, že je vše v pořádku, že se nemusím ničeho obávat. Moje chyba byla, že jsem si ty droboučký podmínky na zadní straně nepřečetla. Po jeho odchodu jsem to udělala a zjistila, že mi podal lživé informace. Snažili jsme se hned kontaktovat prolux na jejich klientské lince, ovšem tam nám slečna operátorka sdělila, že se někdo ozve, což se nestalo. Takto jsme tam volali asi třikrát, až se manžel rozčílil a chtěl telefon na někoho kompetentního a představte si, slečna operátorka mu práskla telefonem, sprostý na ní nebyl, jen chtěl číslo na někoho, s kým to může řešit. To už jsme nevydrželi a napsali generální ředitelce, která ovšem neustále dokola píše, že se nic nestalo, že vlastně jednání jejích zaměstnanců je naprosto v pořádku a pokud nejsme spokojeni, že jí to mrzí, ale že máme zaplatit 6% z předpokládané prodejní ceny bytu jako pokutu a ukončíme smlouvu. Ovšem to, že jsem tuto smlouvu podepsala jen já, nikoli můj manžel a byt je psán na nás na oba, tudíž ta smlouva je neplatná, což se mi potvrdilo i na stránkách, kde jsem našla Vaši výzvu, na to vůbec ta ženská nereaguje, pořád píše, že není jediný důvod, proč by smlouva byla neplatná. Už nevím, co s tím dál, poslali jsme tam doporučeně výpověď z důvodu neplatnosti smlouvy, kde jsme vše do detailů popsali, ale generální ředitelka po nás chce pokutu. Za co? Chápete to? Když jsem koukla na internet a do vyhledávače zadala "zkušenosti s prolux", tak mě pěkně zamrazilo. Tohle není realitka, tohle jsou normální nechutní zloději. Takže pokud stále sbíráte podpisy na hromadnou žalobu, můj máte jistý, pokud o něj stojíte. Případně pokud ne, budu moc vděčná za Vaše zkušenosti. Děkuji.
S přátelským pozdravem
K. B.

28.4.

Dobrý den, ráda bych se přidala k trestnímu oznámení na Prolux. V minulém roce, v říjnu mne oslovili proluxáci na základě mnou zveřejněného inzerátu na netu. V den kdy mne navštívil p. Valenta jsem neměla v provozu počítač (porucha), nemohla jsem tedy kouknout na net (jak to mívám obvykle ve zvyku). Avšak jeho tvrzení o tom, že pomáhají prodat nemovitosti a omáčku kolem všichni známe, mě nakonec přesvědčilo o kvalitách společnosti atd.
Když jsem se na druhý den podívala na internetové stránky, zhrozila jsem se. Okamžitě jsem jim telefonovala (chtěla jsem zastavit jejich aktivity - inzerce ap.), ale číslo, které mi p. Valenta poskytl bylo pouze na automat. Posílala jsem tedy email, ale vracel se mi neustále zpět jako nedoručitelný. To, že na ně neexistuje zpětný kontakt mne teda hodně vytočilo. Okamžitě jsem odeslala písemné odstoupení od smlouvy a jako jeden z několika důvodů jsem uvedla i to, že manžel, jako spoluvlastník nemovitosti smlouvu (naštěstí) nepodepsal a tudíž, že nesouhlasí s jejím prodejem. Odstoupení od smlouvy jsem odeslala doporučeně s dodejkou. Dlouho se nic nedělo (mimo jejich neustálé SMSky o tom kolik mi zajistili prohlídek) až teď v dubnu,před Velikonocema mi volala jejich "referentka", že pro mne mají kupce a jestli souhlasím s tím, aby mne navštívil. Řekla jsem jí, že pokud mají opravdu kupce, tak ať přijde, ale pak jsem se samozřejmě do ní pustila a řekla jsem jí, jak si mohli dovolit sami od sebe mi snižovat na internetu cenu nemovitosti, že za takovou cenu rozhodně nem. prodávat nechci a také jsem ji upozornila na skutečnost, že jsem okamžitě po podepsání smlouvy podala její výpověď. Začala mi vyhrožovat jakousi pokutou a to jsem se s ní přestala bavit úplně, protože jsem přestala ručit za svá slova. Asi po hodině mi volala další Tasemnice (prý z právního odd. a ta mi rovnou oznámila, že mi je Prolux oprávně dát pokutu, tak jsem jí řekla, že se s NÍ o tom bavit nebudu a hned po svátcích jsem na místní Policii ČR podala trestní oznámení. Oznámení jsme zaprotokolovali a na služebně mi slíbili, že jej odešlou Kpt. Hanzlíkovi. Poradili mi, ať okamžitě vyhledám advokáta, prý jej budu určitě potřebovat. Mohly bychom se spolu dohodnout, na koho se obrátit? Zda, když se přidám k hromadné žalobě, mám možnost právního zastoupení? Jsem samozřejmě pro registraci do skupiny a jsem ochotna přispět i finančně, pokud mi bude poskytnuto právní poradenství. Na advokáta tedy opravdu nemám, trestní oznámení jsem si sepsala sama a bohužel, kde je nutno se i sama snažím poradit si, ale na proluxáky? No nevím, jestli to co jsem zatím zřídila bude na tyto zrůdy stačit. Můžete mi poradit, jak se na stránky stop - prolux zaregistrovat a zda je možno obtěžovat např. Mgr.Dagmar Peckovou nebo někoho jiného? Děkuji za radu a s pozdravem pěkného dne G. D.

28.4.

Dobrý den,
děkuji za odpověď. No nechce se mi zrovna dávat peníze zlodějům, nicméně zřejmě mi nicjiného nezbude. Můj případ:
-V březnu roku 2009 mi zavolala paní Konečná, že má zájem o koupi mého bytu, jež jsem inzerovalapaní
-domluvily jsme si schůzku, paní přišla a řekla, že má zájemce na byt, a potřebovala by si ho nafotit, aby ho mohla ukázat
-postupně se z ní vyklubala makléřka firmy Prolux
-řekla, že firma byty prodává velmi rychle, navícmá několik zájemců na tyhle byty
-u rozhovoru byla podnájemnice bytu
-ptala jsem se, zda byt mohu prodávat, paní řekla, že smlouva není exkluzivní, že si mohu byt prodat sama bez jakýcholiv nároků realitky
-také jsem se zeptala, na jak dlouho smlouvu uzavírám, řekla, že na rok, ale že stejně byt bude okamžitě prodán
- nic se nedělo, proto jsem smlouvu roztrhala po roce, nějaké kousky mám
-nicméně nyní jsem byt prodala a přišla mi od Proluxu zálohová faktura se splatností 8. 4. 2011 na 68 000,-Kč
-2x jsem jim již napsala, ať mi vysvětlí, cenu, nicméně stále žádná odpověď nepřišla
-připadám si opravdu podvedená, ale jsem si vědoma své chyby, že jsem podepsala, nicméně byla jsem v té době těhotná, takže se vše točilo kolem těhotenství
- prosím tedy o radu, co vlastně mohu dělat, či raději mám zaplatit, abychom neměli problémy, jsem na mateřské dovolené.
Píšu z mailu na seznamu, jelikož často z centrumu padají maily do koše.

Děkuji mnohokrát
Š.M.

 

27.4.

Dobrý den, měla jsem dnes tu čest podepsat smlouvu s makléřem Proluxu. Konkrétně s p. Valentou. Okamžitě jsem, ale po jeho příchodu prohlásila, že závazné smlouvy nepodepíši. Natož mi řekl, že to není závazné, že mohu kdykoli odstoupit. navíc kopírakový formulář byl nalepený jeden na druhém a myslela jsem proto, že to jsou údaje jen pro povolení, že mohou byt nabízet. No přítel potom, ( protože tady nebyl zrovna), našel stránky na netu a já se nestačila divit, co je na druhé straně smlouvy, kde jsem si myslela, že nic není. Smlouva má nadpis Smlouva o podpoře prodeje členského podílu.Už jsem se dočetla, že taková smlouva je i neplatná, tak nevím co dál. Ale určitě jsem byla oklamána. A hlavně i když jsem si četla tu první stranu, stále mě rozptyloval jaký má dobrý foťák a kde si je mohu najít na stránkách.Napomenula jsem ho, že mě záměrně ruší.byl ale slušný a usměvavý, takže jako naivku mě nic nenapadlo Poradíte mi? Děkuji Ch.

 

19.4.

Dobrý den,
na základě našeho telefonátu, posílám potřebné údaje.

- smlouva o podpoře prodeje ........sepsána 4.6.2010

- dopis o neprodloužení smlouvy odeslán 11.3.2011

- odpověď z Proluxu z 31. 3. 2011

- výzva k úhradě + zálohový list převzat 16. 4. 2011

 

Během první poloviny března 2011 mě kontaktovali zam. Proluxu, že mají zájemce na byt a chtějí uskutečnit prohlídu. Omluvil jsem se, že odjížím do zahraničí a vracím se 18. 3., kdy mě opět kontaktovali, ale znovu jsem se omluvi, že odjíždím do zahraničí a vracím se 27. 3.2011. Další kontakt byl 28. 3. 2011, kdy jsem se omluvil, že jsem nemocný a na kontrolu jdu 4. 4.2011. Dále mě kontaktovali již 1.4.2011, kdy jsem jim sdělil, že jsem stále nemocný.
Na základě tohoto kontaktu jsem odeslal na adresu Karolína Valentová [valentova@prolux.cz] email:

 

Dobrý den,
vzhledem k nepřístojnému chování zaměstnanců firmy Prolux Consulting vám oznamuji, že jsem se rozhodl nerealizovat prodej nemovitosti uvedené ve smlouvě A 017754.

Žádám o její vyřazení z nabídky Prolux Consulting a zákaz telefonických kontaktů mé osoby ze strany zaměstnanců Prolux Consulting.

S pozdravem

 

Roman H.

 

jako odpověď jsem dostal:

Vazeny pane, chtela bych Vas pozadat, aby jste postupoval v souladu s uzavrenou smlouvou, tzn., aby jste v prubehu platnosti smlouvy poskytoval soucinnost s prodejem. Pedem dekuji.

K. Valentova

 

dále jsem vznesl dotaz:

 

Prosím tedy o informaci, jak mám postupovat, když jsem se rozhodl mé vlastnictví neprodat.

Roman H.

 

na který již nebylo ragováno.

 

Následně jsem obdržel uvedenou Výzvu k úhradě smluvní pokuty spolu se Zálohovým listem.

 

 

17.4.

Vážená paní Glaserová,

     moje blízká příbuzná se bohužel stala další obětí RK PROLUX. Zcela
"klasickým" způsobem naletěla makléři, který se sám telefonicky ohlásil
s nabídkou na prodej nemovitosti, zdržel se půl hodiny v bytě, kde
příbuzná žije, a odjel s podepsanou smlouvou. Jeho jméno na kopii je
nečitelné a telefon uvedený na sebe nebere. Jakmile jsem se o tom
dozvěděl a na internetu se dočetl o praktikách této společnosti,
navštívili jsme právního zástupce s cílem dosáhnout odstoupení od
smlouvy. Právník po povrchním přečtení smlouvy dospěl k závěru, že 14
denní lhůtu pro vypovězení smlouvy (z důvodu podpisu v prostorách ne
obvyklých pro podnikání - omluvte prosím nepřesnost formulací) nelze
použít a navrhl prohlášení o neplatnosti smlouvy z toho důvodu, že
příbuzná není většinovým vlastníkem (vlastní pouze 3/8), a ostatní
spolumajitelé nedali k podpisu takové smlouvy souhlas ani nesouhlasí s
prodejem přes PROLUX. K realizaci tohoto kroku však prozatím nedošlo,
jedním z důvodů bylo i to, že jsme nikde na internetu nenašli informaci
o tom, jestli se již někomu z poškozených podařilo ze smlouvy vyvléci,
naopak i další dotázaní právníci nám tvrdili, že smlouva je "neprůstřelná".

     Pokračoval jsem v "pátrání" a našel odkaz na Vaše stránky. Zde
jsem našel návod, jak postupovat, konkrétně na stránce DOPORUČENÍ pod
bodem 1 druhý odstavec, případně pod bodem 2. I zde, pokud tomu dobře
rozumím, se však doporučuje pouze podat trestní oznámení, nikoli
pokušet se o zrušení smlouvy. Četl jsem i některé rozsudky v neprospěch
PROLUXu , ale ty co jsem četl, jsou až z pozdějších fází (zrušené
exekuce, neplatné rozhodčí doložky). Tak daleko bychom ale nechtěli
nechat věc dojít.

     Obracím se tedy na Vás s prosbou o konkrétní radu, jak dále
postupovat. Smlouva byla uzavřena 28.3.2011 a žádné "oficiální" právní
kroky vůči PROLUXu z naší strany nebyly podniknuty.

Nebyla by možnost od smlouvy odstoupit nebo se domoci jejího zrušení
(prohlášení o neplatnosti) z důvodu "menšinového podílu" příbuzné jak
jsem zmínil výše, případně z jakéhokoli jiného důvodu ? Je znám případ,
kdy se podařilo od smlouvy odstoupit nebo se domoci určení o její
neplatnosti v takto rané fázi ?

Předem Vám děkuji za jakoukoli odpověď.

S pozdravem,
L. F.

 

15.4.2011

Dobrý den
Bohužel se řadím mezi ty, co si papíry co podepisuji moc nečte. Problémy mám hlavně s malým písmem.
Moje předchozí zkušenost s realitkama byla dobrá a tak jsem nečekal nějakou křivárnu.
Loni jsem chtěl prodat garáž jelikož jsem se přestěhoval na opačný konec města. Dal jsem inzerát do Avíza. Bohužel jako první se ozvali z Proluxu. Neměl jsem tušení o jejich praktikách a tak jsem se domluvil na prohlídce. Pak už to dál šlo v podstatě stejně jako u ostatních příběhů. I když mě ujišťovali, že to není žádná exkluzivní smlouva, tak byla. Doma v klidu jsem si to několikrát přečetl a zjistil co jsem vlastně podepsal. Nakonec jsem garáž prodal sám a doufal jsem, že to vyšumí, Bohužel po 4 měsících se ozvali.
V lednu jsem podal na Vaše doporučení trestní oznámení na Prolux do Prahy a manželka na neplatnost smlouvy (spolumajitelka garáže)..
Před 2 týdny mě poslali dopis do vlastních rukou, ale jelikož tam byla špatná adresa, tak jsem to nepřevzal.
Teď jsem dostal od Proluxu tento email:
Vazeny pan Petrik , zadam Vas timto o uhrazeni castky ve vysi 10.000 kc + DPH . Celkem 12.000,- Kc na č. ú.: 78-4650310287/0100 VS: 2009385
Paklize tak neucinite , jsem nucena celou zalezitost predat do pravniho oddeleni k vymyhani .
Predem dekuji za soucinnost P.Bielikova

Potřeboval bych poradit jak dál postupovat.
Děkuji. P.P.

7.4.

 Dobrý den,
Omlouvám se, zda obtěžuji, ale mám dotaz. Bohužel moji rodiče mají problémy s Proluxem. Jsem z toho úplně zoufalá a chci jim pomoci, jak to jen půjde, proto se obracím na Vás, jakožto, že máte zkušenosti.
Naši podepsali smlouvu, následně byla automaticky prodloužena. Další rok, jsem je za v času informovala, že netrvám na dalším prodloužení smlouvy. Oni mi napsali, že smlouva je platná ještě do prázdnin, že do té doby mohou pozemek prodat - jednalo se o malou zahradu. Honem rychle našli kupce, jelikož bez našeho vědomí snížili cenu. My jsme neprodali, čekali jsme než smlouva vyprší a poté jsme pozemek prodali. Nyní skoro po roce nám přišla faktura na 21 000, že jsme pozemek prodali za trvání smlouvy - což není pravda. Bohužel jsem se o rozhodčí doložce dozvěděla až nyní a nevím, co s ní mám dělat, abych se ji zbavila. Částka je splatná 9.4. 11. Mohla byste mi prosím Vás poradit, jak mám postupovat, abych se té doložky, která všechno tak komplikuje zbavila?? Bohužel tedy neznám jméno makléřky, nějak na smlouvě chybí, je tam pouze nečitelný podpis.
K čemu je dobrá registrace na Vašich stránkách?
Moc Vám děkuji za pomoc.
S pozdravem
H.